28.11.2016
Piipahdin viime torstaina Haaga-Helia-ammattikorkeakoulussa Pasilassa kertomassa International Business -ohjelman opiskelijoille viestinnän tekemisestä käytännössä. Näkökulmaksi valitsimme yritys- tai kuluttajaviestinnän käynnistämisen pienellä budjetilla. Olen kerryttänyt aiheesta kokemusta erityisesti viimeisen vuoden aikana ja aihe-ehdotus oli myös opiskelijoiden mieleen, sillä monet heistä harkitsevat oman yrityksen perustamista.
Suosittelin keskittymään seuraaviin asioihin ennen päräyttävää videosarjaa, jossa esiintyy Aku Hirviniemi.
Kartoita, miltä yritys tai tuote nyt näyttää ulospäin:
Käytännössä suosittelin laittamaan perusasiat kuntoon ennen kuin aletaan haaveilla tv-kampanjoista tai hassuista brändivideosarjoista. Jotka toki ovat aivan mahtavia, mutta ykköslevelin yli ei voi hypätä tässäkään asiassa.
Pieni piipahdus opiskelijoiden maailmaan oli tosi hauskaa vaihtelua. Homma meinasi tosin tyssätä heti alkuun, kun opettaja ei meinannut löytää minua aulasta, sillä sulaudun kuulemma sujuvasti opiskelijoiden joukkoon. Otan lähes nelikymppisenä kehäraakkina kehäkettuna tämän kohteliaisuutena.
Esityksen päätyttyä opiskelijoilla oli hyviä kysymyksiä ja oli mielenkiintoista saada hiukan tietoa siitä, millaiset asiat heitä viestintään liittyen askarruttivat.
Kyllä tämän voisi ottaa uusiksikin!
Kirjoittaja on Päivi Salo, viestinnän asiantuntija ja yrittäjä Kehäketun takana.
Kaipaako yrityksesi tai tuotteesi viestinnän perustan rakentamista? Ota yhteyttä Päiviin, niin jatketaan tästä listasta käytännön toimenpiteisiin.