Kehäkettu Palvelut
/ Palvelut

Hyvä sisältö ratkaisee

Huomiostamme kilpailee nykyään valtava määrä erilaisia toimijoita ja medioita. Jos yritys haluaa saada äänensä kuuluviin, on tärkeä julkaista säännöllisesti ja oikeissa kanavissa asiakkaiden kannalta kiinnostavaa sisältöä.

Perusasioiden tärkeyttä ei voi liiaksi painottaa. Yhtä tärkeää on edetä suunnitelmallisesti ja johdonmukaisesti. Vaikka houkuttaisi satsata humoristiseen videosarjaan tai aloittaa verkkosivuilla toimitusjohtajan blogi, kannattaa miettiä, ovatko perusasiat kunnossa. Ovatko yrityksen verkkosivut ja verkkokauppa tätä päivää? Milloin viimeksi on tiedotettu yrityksen ajankohtaisista kuulumisista medialle ja sidosryhmille? Onko yrityksellä relevantit sosiaalisen median kanavat, mitä niissä tapahtuu ja miksi? Kerätäänkö markkinoinnin tai viestinnän tuloksista dataa ja ehtiikö joku käydä sitä läpi? Onko markkinointiviestinnän toimenpiteillä yrityksen johdon aito hyväksyntä? Suunnitteleeko ja toteuttaako joku markkinointia kokonaisuutena ja tukeeko se yrityksen myyntiä?

Kehäkettu auttaa löytämään punaisen langan

Toimintamme lähtökohta on asiakkaan liiketoiminnan ja sen tavoitteiden ymmärtäminen. Viestintä on strateginen työkalu, jota ei kannata toteuttaa irrallaan yrityksen strategiasta. Liiketoiminnan tavoitteista johdetaan myös viestinnän pitkän aikavälin tavoitteet ja toimenpiteet.

Tekee sitten perinteistä yritysviestintää, asiakasta kiinnostavia aihetason sisältöjä tai sosiaalisen median sisältöjä, kannattaa aloittaa strategian tai vähintään kevyen raamituksen tekemisestä. Raamituksessa määritellään tekemisen suuntaviivat, kuten ketä haluamme puhutella ja mitä reittiä, mitkä ovat meille oleelliset aihepiirit, millainen on tyylimme ja millaiset ovat resurssimme sekä työnjakomme.

Kun perusasiat on määritelty, on helppoa tehdä käytännön suunnittelua: viestintä- tai sisältösuunnitelmaa esimerkiksi puoleksi vuodeksi tai vuodeksi eteenpäin.

Esimerkkejä palveluistamme

  • Viestintä- ja sisältöstrategiat, yritysjulkaisujen konseptointi
  • Yritysviestintä: mediasuhteet, lanseeraukset ja tuoteviestintä
  • Sosiaalisen median toimenpiteet: somestrategiat ja -suunnitelmat, sisällöntuotanto, yhteisömanagerointi
  • Sisällöntuotanto: suunnitelmat, sisällöt verkkosivuille ja painettuihin julkaisuihin, kuten asiakaslehtiin
  • Videotuotannot: yritysvideot ja hyötyvideot avaimet käteen -periaatteella
  • Verkkosivuprojektit ja yrityksen omien medioiden luominen sisältäen projektinjohdon, teknisen toteuttajan kilpailutuksen, suunnittelun ja sisällöntuotannon.
  • Yleinen viestinnän konsultointi

Kehäketun kanssa on helppo toteuttaa myös monet tältä listalta puuttuvat markkinonnin toimenpiteet, kuten brändinrakennus, yrityksen tai tuotteen visuaalisen identiteetin rakentaminen (logo, visuaalinen ilme, pakkaussuunnittelu), segmentointitutkimukset, painetut tuote-esitteet ja myyntimateriaalit. Kehäkettu hyödyntää näissä projekteissa osaavia kumppaneitaan, Viestintätoimisto Topiikkia ja Mainostoimisto Sireeniä, mutta pitää kuitenkin projektinjohdon ja vastuun itsellään. Kysy siis rohkeasti, vaikka et löytäisi tältä sivulta juuri sitä, mitä tarvitset!

Kehäkettu